چطور مقالات تاثیر گذار و حرفه ای بنویسیم ؟

چطور مقالات تاثیر گذار و حرفه ای بنویسیم ؟

یکی از ابزار هایی که می توان از طریق آن ها کاربران اینترنت را به سایت خود دعوت کنیم استفاده از مقالات است . اما چطور مقالات تاثیر گذار و حرفه ای بنویسیم ؟

چه ویژگی هایی در مقالات باعث می شوند که گوگل در نتیجه جستجو ها نام سایت ما را نیز بیاورد ؟ 

اگر شما یک سایت شرکتی و یا فروشگاهی داشته باشید باز هم آنچه باعث بازدید بیشتر سایتتان خواهد شد ، داشتن مقالات خاص است . مقالاتی که پاسخ کاربران اینترنت در آن باشد . 

هر چقدر مقاله شما حرفه ای تر باشد خزنده های گوگل بیشتر به آن توجه خواهند کرد . 

9 راه برای حرفه ای کردن مقالات

1.تاریخ در عنوان مقالات

عنوان مقاله یکی از فاکتورهایی است که خزنده های گوگل به آن ها توجه نشان می دهند . تاریخ در عنوان نشان دهنده اعتبار و تازه بودن یک مطلب است . به طور مثال اگر شما در عنوان مقاله خو بنویسید “ویژگی های جدید درباره خزنده های گوگل در سال 2019 ” کاربر متوجه می شود که با جدیدترین متد ها در مقاله شما روبرو خواهد شد .

2.استفاده از اعداد در عنوان مقاله

عنوان مقاله شما باید از سایرین متمایز باشد تا توجه بیشتری را به خود جلب کند . ضمن آنکه ذهن انسان به طور غریزی به دنبال نظم است . وقتی شما تعداد در عنوان استفاده می کنید ، کاربر می داند زمانی که وارد صفحه مقاله شما می شود با چه تعداد ویژگی از مطلبی که درباره آن جستجو کرده است روبرو خواهد شد .

3. استفاده از فهرستها و علامت های مختلف

در متد های جدید سئو ، خزنده های گوگل نسبت به محتوای مقالات بیشتر توجه نشان می دهند . آنچه به گوگل نشان می دهد که شما نسبت به محتوی خود دقت داشته اید و برای آن زمان صرف کرده اید استفاده از علامت هایی ماند نقل قول ، فهرست ها ، بولت ها یا باکس ها است .

حتما نکات مهم را در محتوی خود با تغییر اندازه یا رنگ متفاوت کنید .

زمانی که کاربر وراد صفحه مقاله شما می شود با یک بار اسکرول کردن متوجه می شود که چه جیزی اهمیت بیشتری در مقاله شما دارد و مهمترین مطالب کدام هستند . لذا برای خواندن مقاله شما ترغیب می شود.

یکی دیگر از فاکتور هایی که نسبت به آن خزنده های گوگل در نتایج جستجو سایت شما را نیز در اولویت قرار می دهند آن است که هر کاربری که وارد سایت شما می شود چند دقیقه زمان برای ماندن در سایت شما و صفحه مورد نظز زمان صرف می کند . که این فاکتور به اصطلاح Bounce Rate نامیده می شود.

این فاکتور نشان دهنده میزان جذابیت محتوی شما برای کاربران است . اگر گوگل متوجه شود که کاربران با ورود به صفحات سایت شما زمان بیشتری در آن می مانند و یا صفحات دیگر سایت شما را نیز مورد بررسی قرار میدهند ، این جنبه را به عنوان نکته ای مثبت از سایت شما برداشت کرده و به شما امتیاز مثبت می دهند .

4.مگا پست چیست ؟

مگا پستی ، مقاله ای است که کاربر برای مطالعه آن باید بیش از یک مقاله عادی اسکرول کند . این نوع مقاله دارای محتوی ، عکس و مطالب بیشتری درباره موضوع مورد نظر است .

آنچه باعث می شود مقالات شما در جستجو های گوگل بالا تر قرار بگیرند آن است که تعداد سوالاتی بیشتری را پاسخ داده باشند . خوب زمانی که یک مقاله دارای محتوی مفید بیشتری باشد احتمال اینکه پاسخ سوالات بیشتری از کاربران را داده باشد بیشتر است . لذا گوگل به مگا پست ها بیشتر توجه می کند .

5. معرفی منابع

در یک مقاله حرفه ای باید تعداد لینک ها زیاد باشد . زمانی که محتوی شما از حالت عادی بیشتر می شود و به سمت مگا پست و حرفه ای شدن می رود ، باید گوگل متوجه شود که دقیقا محتوی شما به چه مطالبی مرتبط است و اشاره می کند . یکی از الگوریتم های سئو و گوگل برای تشخیص محتوی مقاله شما آن است که به چه سایت هایی لینک زده اید . این سایت ها باید سایت هایی معتبر باشند و رتبه ای بالا داشته باشند .یکی از ابزار هایی که می توان از طریق آن،  رتبه سایت ها را تشخیص داد ،  extension یا افزونه Alexa Trafic Rank است . با نصب این فزونه بر روی مرورگر خود می توانید رتبه سایت های مختلف را نیز مشاهده نمایید . و سایتی که به آن لینک زده اید باید محتویی مرتبط با محتوی مقاله شما داشته باشد .

یکی دیگر از فاکتور هایی که گوگل توسط آن اعتبار مقاله شما را می سنجد آن است که آیا کاربران بعد از آنکه در نتیجه جستجو بر روی لینک سایت شما کلیک کرده و وارد آن شدند ، آیا بر روی دکمه back کلیک کرده ، و مجددا به دنبال همان مطلب در گوگل میگردند یا نه ؟

در واقع گوگل به دنبال آن است که متوجه شود آیا کاربران پاسخ سوال خود را در سایت و محتوی مقاله شما پیدا می کنند یا نه ؟

اگر کاربران در سایت شما با توجه به مطلبی که درباره آن سرچ کرده اند ماندگار شوند این نیز یک رتبه مثبت برای سایت شما به حساب می آید.

چطور مقالات تاثیر گذار و حرفه ای بنویسیم ؟

6. عکس و نمودار

یک مگاپست دارای عکس ها و نمودار های زیادی است . عکس هایی که طبق اصول سئو دارای ویژگی alt هستند . عکس ها باید بتوانند به رساندن هدف محتوی کمک کنند .

عکس ها نیز در رتبه سئو مقاله شما بسیار تاثیر گذار هستند.

هر عکسی که قرار است در مقاله شما قرار بگیرد باید بتواند به این سوال پاسخ دهد که : این عکس به رساندن موضوع مقاله من چه کمکی می کند ؟

نمودار ها نیز باعث ایجاد اعتبار و روشن تر شدن موضوع می شوند . به طور کلی هر چقدر شما بیشتر برای مقاله خود زمان بگذارید از آن بیشتر نتیجه خواهید گرفت .

7. استفاده از پادکست و ویدئو

یکی دیگر از ابزار های جدید و تاثیر گذار در محتواها پادکست است . علاوه بر آنکه پادکست و ویدئو ها نرخ ماندن افراد را در مقاله شما بالاتر می برند، باعث جذابتر شدن مطالب شما می شوند.

لذا کاربران بیشتری جذب محتوی شما می شوند.

البته بعضی افراد نیز در هر جستجو ابتدا به دنبال ویئدوهای مرتبط با موضوع هستند. ویدئو ها گاهی مطالب را بهتر بیان می کنند .

اگر بتوانید برای محتوی خود ویدئوهای کوتاه نیز ایجاد کنید ، مقاله خود را حرفه ای تر کرده اید . البته قطعا تولید پادکست و ویدئو نیز به مهارت های خاص نیاز دارند که شما می توانید آن ها را اموزش ببینید .

8. عنوان مقالات

قطعا آنچه باعث می شود ، کاربران به مقاله و محتوی شما جذب شوند ، عنوان آن است . در اینجا قصد دارم سه نکته برای ایجاد عنوان های حرفه ای را به شما معرفی کنم .

عنوان شما می تواند تهدید آمیز باشد . به طور مثال می توانید از عنوان هایی به این صورت استفاده نمایید : ” آیا میدانید اگر محتوی شما تاثیر گذار نباشد بر روی رتبه سئوی سایت شما چه تاثیری می گذارد ؟ “

” آیا می دانید تبعات امنیت نداشتن سایت شما چیست ؟ “

“تا این مطلب را نخوانده اید ارز نخرید ! “

بدین صورت شما می توانید عنوان مقاله خود را جذابتر کنید .

روش دوم ایجاد کنجکاوی است . عنوان مقاله شما باید برای کاربر کنجکاوی ایجاد کند . مثلا می توانید از ” آیا می دانستید …. ” برای عنوان مقاله خود استفاده کنید .

روش سوم قرض اعتبار است . شما می توانید از اعتبار سایت ها ، اشخاص یا برندهای معروف استفاده کنید . مثلا می توانید با اشاره به آن ها مقاله خود را جذابتر کنید . البته این اشاره باید به درستی و با سند باشد . به طور مثال : عطری که استیو جابز همیشه از آن استفاده می کرد .

9. هدف از مقاله شما چیست ؟

هدف از نوشتن مقاله باید مشخص باشد . آیا شما از این مقاله یا محتوی به دنبال فروش محصولات هستید ؟ آیا قرار است خدمات و پروژه های خود را معرفی کنید ؟

یا قرار است از کاربر درخواست وارد کردن ایمیل یا شماره تماس را در فیلد خاصی داشته باشید و می خواهید ایمیل یا شماره تماس کاربر را دریافت کنید ؟

آیا قرار است برای دادن مشاوره رایگان به کاربر اقدام کنید ؟

لذا در پایان محتوی یا مقاله باید حتما قصد و نیت خود را به صورت شفاف بیان کرده باشید .

شما قرار است از این محتو چه سودی ببرید و کاربر قرار است با مطالعه این محتوا چه چیزی به دست بیاورد و چه مطلبی را یاد بگیرد ؟

اگر مایل هستید به صورت حرفه ای سایت خود را مدیریت کنید ، و کارکرد و بازخورد بهتری از آن دریافت کنید . می توانید به پکیج آموزشی مارکتینگ نوین پدیا نیز مراجعه نمایید . که به صورت بسیار کامل تر به نکات پر بازده کردن سایت در این آموزش پرداخته ایم . 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0/5 ( 0 نظر )