تاثیر تصاویر در سایت

تاثیر تصاویر در سایت

در این مقاله قصد داریم به تاثیر تصاویر در سایت ها بپردازیم . برخلاف آنچه به نظر می آید ، تصاویر یکی قدرتمندترین ابزار ها در سایت شما هستند. در صورت استفاده صحیح از تصاویر ، آنها می توانند به بهبود کسب و کار شما منجر شوند. اما در صورت استفاده نادرست ، آنها می توانند تمام زحمت شما را بر باد دهند .

مزایا و قوانین زیادی برای استفاده از تصاویر وجود دارد. بنابراین تصمیم گرفتم مهمترین موارد را در کنار هم قرار دهیم و در اختیار شما قرار دهیم .

تصاویر توجه را جلب می کنند (آنها اولین چیزی هستند که کاربران در صفحه شما متوجه آن می شوند).
تصاویر باعث ایجاد اعتبار برای متن ما می شوند .
تصویر هر محصول ، مفهوم یا پیام را تجسم می کند.

  1.  بهترین تصاویر برای جلب توجه ، تصاویر  غذا ، اجناس یا چهره های انسان است. تصاویری که تحرک و پویایی را نشان می دهند ، توجه بیشتری را جلب می کند . این نوع تصاویر ذهن انسان را بیشتر به سمت خود هدایت می کنند . بنابراین به تغییر تصاویر سایت خود حتما فکر کنید . آنچه در وهله اول چشم انسان می بیند تصاویر هیتند و نه متن ها . یک تصویر نا مناسب به طور کل می تواند کاربر شما را فراری دهد .
  2. از تصاویر برای جلب توجه پیام اصلی خود استفاده کنید . برای این کار ، از تصاویر شخص یا چیزی استفاده کنید که به قسمت خاصی از صفحه اشاره کرده ، نگاه کرده یا منجر شود. همانطور که چشم ها به طور طبیعی در ابتدا بر روی یک تصویر قرار می گیرند ، شما راهی را برای دنبال کردن آنها ایجاد خواهید کرد. و برای بهتر جلوه دادن این اثر از همه امکانات استفاده کنید.
  3. از زیرنویسها در زیر تصاویر استفاده کنید. با این وجود مطمئن شوید که آنها پیام های اصلی صفحه شما را نشان می دهند. یک جریان طبیعی برای چشم ها این است که روی تصویر کشیده شوند و سپس بلافاصله زیر تصویر را مشاهده خواهند کرد . ممکن است کاربران تیترها یا متن های شما را نخوانند ، اما همیشه زیرنویس های تصاویر را خواهند دید.
  4. از تصاویر افرادی با احساساتی که می خواهید در مخاطبان خود ایجاد کنید ، استفاده کنید.  اگر از تصویری از چهره خندان استفاده می کنید ، چشم انداز شما نیز لبخند خواهد زد. اگر از طرف دیگر ، از تصویری از کسی عصبانی یا غمگین استفاده کنید ، همان احساسات را در آینده خود ایجاد خواهید کرد.در بیشتر موارد ، شما می خواهید مخاطبان خود را در خوشحال کنید. این امر به این دلیل است که وقتی خوشحال می شویم ، تمایل بیشتری برای چیزهای جدید داریم . با این حال ، شما همچنین ممکن است بخواهید احساس برانگیختگی ایجاد کنید ، زیرا در این حالت مردم بیشتر تمایل به خرج کردن دارند و مطلب را بهتر به خاطر خواهند سپرد.
  5. از آنجا که مردم خواندن خطوط طولانی را دوست ندارند ، از عناصر طراحی (مانند تصاویر) برای شکستن خطوط به طول مناسب استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که تصاویر باید از پیام شما پشتیبانی کنند ، بنابراین باید تراز شوند.
  6. محصول خود را به نمایش بگذارید. بسیار مهم است که شما به وضوح نشان دهید محصول شما چیست. به خصوص وقتی صحبت از محصولات فیزیکی است ، شما با فروشگاه های آفلاین رقابت می کنید که می توانند چیزی را که شما نمی توانید ارائه دهید ، تجربه کنند: تجربه لمس و نگه داشتن محصول. به همین دلیل بسیار مهم است که محصولات خود را تا آنجا که می توانید با تصاویر مناسب و گویا به نمایش بگذارید. نمایش تصاویر از تمام جزئیات ، بزرگنمایی بر روی مواد ، نمایش همه گزینه ها و تغییرات.همیشه از تصاویر به همراه توصیفات خود استفاده کنید. این اعتماد و باورپذیری را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.
  7. تصاویر را به ادعاها و اظهارات اصلی اضافه کنید. همانطور که در بالا گفته شد ، می دانیم که تصاویر به هر مطلب اعتبار می افزایند. اگر در حال ارائه یک مفهوم جدید هستید یا می خواهید مخاطب خود را قانع کنید ، مطالعات نشان داده اند که با اضافه کردن تصویری به پیام خود ، موفق تر خواهید بود.
  8. از تصاویر خود و تیم خود استفاده کنید. وب سایت خود را با تصاویر بسته بندی کنید که ثابت کند افراد واقعی در پشت محصول هستند. این کار اعتماد ، اعتبار و ارتباط  ایجاد می کند. این یکی از قوی ترین کارهایی است که می توانید در وب سایت خود پیاده سازی کنید.
  9. از تصاویر بسیار زیبا و تصنعی استفاده نکنید. آنها احساس جعلی و خیلی دور از واقعیت ایجاد می کنند که مخاطبان نمی توانند با آنها ارتباط برقرار کنند. مطالعه ها نشان می دهد که چگونه ما تمایل داریم به طور کامل تصاویر خاصی را نادیده بگیریم.
  10. از تصاویری استفاده نکنید که هیچ ارتباطی با پیام شما ندارند. تصاویر باید از پیام شما پشتیبانی کنند ، اگر اینگونه نباشد ، مخاطبان شما را منحرف می کند.
  11. از تصاویری استفاده کنید که هدف دیگری به جای تزئین ساده سایت و یا پر کردن فضای خالی دارند . از تصاویر باید به صورت استراتژیک استفاده شود. اگر این اصول را رعایت نکنیم، آنها ممکن است بیشتر از آنکه کمک کنند به ما آسیب برسانند. به یاد داشته باشید ، تصاویر در جلب توجه قدرتمند هستند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که آن را به چیزی که مهم و یا مرتبط با سایت شما نیست نکشید.

تاثیر تصاویر در سایت

تاثیر تصاویر در سایت

بسیاری از افراد فکر می کنند ، خوب است که تعدادی تصویر در وب سایت خود داشته باشیم . آنها باعث می شوند یک وب سایت ، خوب به نظر برسد ، فضای سفید را پر کرده و رنگ بیشتری به وب سایت اضافه می کنند.

اما آیا این تنها هدف از تاثیر تصاویر در سایت است؟  آیا تصاویر فقط برای دکوراسیون هستند؟ 

تصاویر می توانند کارهای بسیار بیشتری انجام دهند!

  1. تصاویر درک را آسانتر می کند . تصاویر زیر به بازدید کنندگان نشان می دهد که چگونه می توانند در یک وب سایت خرید کنند . با استفاده از تصاویر می توان نحوه خرید در وب سایت را آسانتر کرد .با استفاده از تصاویر می توان زمان انتقال اطلاعات را کوتاه تر کرد . بیشتر اوقات آنچه را که به دنبالش هستیم را می توان در تصاویر نشان داد زیرا خواندن تمام متن ، یک پاراگراف بعد از یک پاراگراف دیگر ، بسیار وقت گیر است.
  2. تصاویر می توانند احساسات را برانگیزند . تصاویر قدرتمند هستند ، آنها بیش از هزار کلمه صحبت می کنند. بگذارید تصاویر با مخاطبان شما صحبت کنند .
  3. آیا جمعیت مخاطبان خود را می شناسید؟ بسته به ماهیت وب سایت شما ، آمار جمعیتی می تواند بسیار متفاوت باشد. اگر بیشتر مخاطب شما خانم هستند ، ممکن است بخواهید از تصاویری استفاده کنید که دارای برخی از رنگ های زنانه است ، به عنوان مثال صورتی و بنفش. به همین ترتیب ، اگر مخاطبان شما مرد باشند ، ممکن است بخواهید از تصاویری استفاده کنید که رنگ تیره تری دارند مانند آبی
  4. به غیر از جنسیت ، شما همچنین ممکن است بخواهید گروه سنی ، علاقه ها ، حرفه ها و غیره را در نظر بگیرید زیرا همه این موارد بر نحوه واکنش مخاطبان شما به تصاویر شما تأثیر می گذارد.
  5. بعضی از تصاویر ممکن است بسیار حرفه ای به نظر برسند اما با واقعیت محصول یا سایت شما مطابقت ندارند. متأسفانه هیچ راه حل آسانی برای تهیه تصاویر وجود ندارد. برای به دست آوردن تصاویر با کیفیت ، حرفه ای و سازگار ، ممکن است به استخدام یک عکاس نیاز داشته باشید . او به شما کمک می کند تا پیام خود را به درستی منتقل کنید و شخصیت و سبک برند خود را نشان دهید.از تصاویر تزئینی غیرضروری خودداری کنید. 
  6. گوگل تجربه کاربری را به عنوان یک اولویت تلقی می کند. اگر سرعت وب سایت شما کند باشد ، بازدید کنندگان شما صبر خود را از دست می دهند و وب سایت شما را ترک می کنند. طبق تحقیقات گوگل ، 53٪ از بازدید کنندگان سایت ها ، اگر بیش از 3 ثانیه معطل شوند ، وب سایت را ترک می کنند. تصاویر نقش بسزایی در سرعت سایت ایفا می کنند. گاهی ممکن است برای انتقال اطلاعات تنها از چند عکس در صفحه به جاب انبوهی از تصاویر استفاده کنیم .
  7. از قالب های صحیح ، برای تصاویر استفاده کنید . فرمت های فایل های تصویری مختلفی وجود دارد ، به عنوان مثال ، PNG ، JPEG و GIF. قالب های مختلف مزایای خاص خود را دارند. اگر از فرمت فایل مناسب استفاده می کنید ، می توانید تجربه کاربری و همچنین کیفیت تصویر را در وب سایت خود بهبود ببخشید. در زیر مختصراً به معرفی کاربرد تصاویر PNG ، JPEG و GIF می پردازیم : 

PNG برای آرم ها مناسب است زیرا این قالب از پس زمینه شفاف پشتیبانی می کند و اگر تصاویر شما پیچیده است ، این قالب در هنگام فشرده سازی کیفیت را حفظ می کند. با این حال اندازه تصاویر PNG در مقایسه با JPEG بزرگتر است.
JPEG می تواند رنگ های پیچیده ای را پشتیبانی کند اما هرچه اندازه پرونده شما کاهش یابد کیفیت تصویر پایین تر می آید.
GIF دقیقاً مانند PNG از پس زمینه شفاف و همچنین از انیمیشن نیز پشتیبانی می کند. با این حال ، محدودیت 256 رنگ دارد.
ا به عنوان مثال ، تصاویر تزئینی نیازی به کیفیت بالا ندارند ، می توان آن تصاویر را به صورت JPEG با اندازه پرونده کوچکتر ذخیره کرد.
نکته آخر در مورد انتخاب فرمت مناسب فایل تصویری این است که می توانید از ویژگی ذخیره برای وب در فتوشاپ استفاده کنید. این ویژگی به شما کمک می کند تا از نظر اندازه و کیفیت پرونده ، تصاویر خود را به شیوه بهتری ذخیره کنید.  تصاویر ذخیره شده برای وب اندازه کوچکتر اما کیفیت مطلوبی را برای صفحات وب دارند.

تاثیر تصاویر در سایت

تاثیر تصاویر در سایت

اشتباهات رایج در زمان کار کردن با تصاویر

تاثیر تصاویر در سایت :

مقالاتی که حاوی تصاویر هستند 94٪ بازدید بیشتر از مقالات بدون تصاویر دارند .

40٪ از مردم بهتر از متن ساده به اطلاعات تصویری پاسخ خواهند داد.
93٪ از مردم می گویند که تصاویر بصری عامل شماره 1 تأثیرگذاری بر تصمیم آنها است.

بعد از اینکه ساعت ها وقت خود را برای تهیه یک مقاله صرف کردید می توانید برای انتقال پیام خود از تصاویر نمودارها ، گرافیک ، ویدئو یا حتی gif کمک بگیرید .

اشتباه شماره 1: شما تصاویر غول پیکر را بارگذاری کرده اید.
این را بخاطر بسپارید: بیشتر بازدید کنندگان حدود سه ثانیه صبر می کنند تا یک وب سایت روی مرورگر آنها بارگیری شود و حدوداً پنج ثانیه در دستگاه تلفن همراه . اگر تصویر شما برای بارگیری بیشتر از این طول بکشد ، می توانید با بازدیدکننده خود خداحافظی کنید زیرا آنها منتظر نمی مانند .

راه حل: با استفاده از سایت هایی مانند Compressor.io یا Tinypng اندازه تصاویر خود را کاهش دهید. سعی کنید تصاویر را زیر 50KB نگه دارید.

اشتباه شماره 2: شما پرونده ها را تغییر نام ندادید.فراموش کردن این یکی بسیار ساده است.بسیاری از افراد فقط نام پرونده پیش فرض خود را حفظ می کنند ، خواه این کنوانسیون نامگذاری از دوربین آنها باشد یا از یک سایت عکس ، اما وقتی به اصول سئو نگاهی بیندازیم این نکته بسیار مهم است که کلمات کلیدی صفحات سایت خود را در نام تصاویر درج کنید تا به صفحه شما کمک کند تا رتبه بهتری کسب کند. ایجاد نام پرونده ای غنی از کلمات کلیدی برای بهینه سازی تصویر کاملاً مهم است.

موتورهای جستجو نه تنها به دنبال کلمات کلیدی در متن صفحات سایت شما هستند ، بلکه کلمات کلیدی موجود را در نام پرونده های تصویری شما نیز جستجو می کنند.

راه حل: چند دقیقه بیشتر وقت بگذارید و تصویر خود را تغییر نام دهید .

اشتباه شماره 3: توضیحی برای تصویر خود اضافه نکردید (برچسب ALT).  برچسب های ALT یک متن جایگزین برای یک تصویر است که زمانی که یک مرورگر نمی تواند به درستی آنها را ارائه دهد از این متن های جایگزین استفاده می کند  و همچنین به افراد کم بینا برای درک بهتر اینکه چه نوع تصویری در صفحه نمایش وجود دارد، کمک می کند . مانند نام پرونده خود ، برچسب ALT شما نیز ارزش SEO را اضافه می کند. 

راه حل: درست مانند چند دقیقه برای تغییر نام تصویر خود ، چند دقیقه دیگر وقت بگذارید تا یک برچسب ALT به تصویر خود اضافه کنید.

اشتباه شماره 4: شما از پسوند فایل اشتباه استفاده کرده اید. همه فرمت های فایل یکسان نیستند ، هر کدام دارای موارد خاص هستند و دارای مجموعه ای از جوانب مثبت و منفی است.

 راه حل: تفاوت بین انواع فایل های مختلف را بیاموزید و مطمئن شوید که از بهترین گزینه برای تصویر موجود استفاده می کنید. انجام این کار به شما کمک می کند تا تصویر شما بدون تأثیرگذاری بر عملکرد فنی ، بیشترین تأثیر را داشته باشد.

اشتباه شماره 5: تصویر شما اندازه مناسبی ندارد .

راه حل: تصویر را متناسب با مقیاس اندازه گیری کنید . تصویر شما باید دارای مقیاس درستی باشد تا در هنگام تعیین اندازه آن کشیده یا دچار اعوجاج نشوند .  اگر از Photoshop استفاده می کنید ، می توانید نسخه های مختلف تصویر خود را ایجاد کنید .

اگر فتوشاپ ندارید ، این ابزارهای دیگر ویرایش تصویر مانند PicMonkey ، Pixlr ، FotoFlexer و GIMP استفاده کنید تا به شما در تغییر اندازه موثر تصاویر کمک کند.

اشتباه شماره 6: شما یک عکس را از یک سایت کپی کرده اید . بله ، هنگامی که وقت کافی برای گرفتن عکس ندارید ، این می تواند گزینه مناسبی باشد ، اما گاهی اوقات بهترین گزینه نیست.

استفاده از عکس هایی که قبلا در سایت های دیگر استفاده شده اند می تواند برای شما رتبه منفی به همراه داشته باشد . 

راه حل: اگر زمان کافی برای ایجاد یک عکس منحصر به وب سایت خودتان را ندارید ، وقت خود را برای پیدا کردن عکس های کمتر استفاده شده بگذارید ،  تصویری را پیدا کنید که متفاوت باشد . ضمن اینکه همیشه به خاطر داشته باشید در تصاویر یک تغییر کوچک حتی به اندازه اضافه کردن لوگو سایتتان در پایین عکس ایجاد کنید .

تاثیر تصاویر در سایت 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0/5 ( 0 نظر )